Ai decis că firma ta are nevoie de o mai mare vizibilitate, de mai mulți clienți și de noi clienți. Cu alte cuvinte, ai decis că firma are nevoie de un site web care să facă cunoscute serviciile, proiectele și produsele firmei. Să ofere clienților și partenerilor informații rapide despre ofertele firmei, despre concursuri, despre noile produse sau noile proiecte.
Pornind de la cele de mai sus, care sunt pașii de urmat pentru a avea un site web dedicat firmei? Am împărțit acești pași în mai multe articole dintre care primul prezintă câteva reguli de urmat în alegerea domeniului web.
1. Alegerea domeniului web
Domeniul web trebuie să fie precum numele firmei: unic, ușor de reținut, în legătură directă cu activitatea desfășurată. Dacă totuși din considerente legale sau istorice numele firmei este lung sau dificil nu trebuie ca și domeniul web să fie la fel. Este important ca numele de domeniu să fie cât mai scurt și cât mai ușor de reținut. Câteva reguli de urmat în alegerea numelui de domeniu:
- dacă este posibil numele de domeniu să fie chiar numele firmei, de exemplu dacă firma se numește „SC Andrei Construct Ilfov SRL” numele domeniului poate fi „andrei-construct.ro” sau „andreiconstruct.ro”
- dacă numele de firmă este prea complicat se poate găsi un alt nume în concordanță cu recomandarea de mai jos
- numele de domeniu poate diferi de numele firmei dacă prin domeniu sugerăm direct domeniul de activitate a firmei, de exemplu dacă firma are un nume potrivit oricărei activități, însă domeniul principal este agriculura alegem un domeniu legat de activitate, să presupunem că firma se numește „SC Mihai Ruset Import-Export Carbunari SRL” însă domeniul de activitate este comerțul cu legume și fructe, un nume de domeniu potrivit poate fi „ruset.ro” sau „ruset-legume-fructe.ro” sau „legume-fructe.ro”
- dacă aveți activități în import-export, desfășurați proiecte cu parteneri străini sau oferiți servicii în exterior puteți alege și un domeniu în .com. Însă, faceți asta doar dacă aveți conținut în limba engleză sau în altă limbă și nu dacă clienții sunt în marea majoritate din România și textele vor fi în română cu mici traduceri ocazionale în alte limbi! În acest caz alegeți obligatoriu un domeniu .ro.
- domeniul web trebuie să fie ușor de reținut pentru clienții firmei, aceștia trebuie să poată lega numele firmei de numele de domeniu
- numele de domeniu este bine să fie în română și să aibe sens, de ex un domeniu: scam-meujb.ro sună poate bine, însă e greu să crezi că în spate se ascunde firma „SC Amicul Meu Johnny Bravo SRL”
Un alte criteriu important în alegerea numelui de domeniu, legat de cele de mai sus, este dat de indexarea site-ului de către motoarele de căutare. Astfel dacă numele de domeniu conține și numele activității desfășurate, nume care se va regăsi și printre cuvintele cheie ale site-ului precum și în descrieri (și în mod ideal și în numele firmei) crește probabilitatea de a fi listat printre primii la o căutare pe internet după acel cuvânt cheie sau după expresii ce conțin cuvântul cheie, conținut și de domeniul web. Completez cu un exemplu ideal. Firma activează în principal în zona confecțiilor metalice și se numește „SC Confecții Metalice și Izolații Pașcani SRL”, numele de domeniu ales este excelent: „confectii-metalice-pascani.ro”.
Alegerea numelui de domeniu web este primul pas în optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare, este primul pas din ceea ce se ascunde sub numele de SEO.
Și un ultim criteriu important este dat de folosirea domeniului în adresele web oficiale, de tipul contact@numelededomeniu.ro. Este de evitat să aveți un nume lung și complicat de domeniu deoarece riscați ca clienții să nu vă poată reține adresa de email sau chiar să o introducă cu greutate! Cum ar fi să aveți o adresa de email de tipul: contact@bzfirmadcalmeusrlimpex.ro!?
În alegerea unui nume de domeniu pot interveni câteva obstacole:
- numele de domeniu dorit este deja cumpărat. În exemplul anterior numele de domeniu „confectii-metalice.ro” este deja cumpărat așa că am adăugat „-pascani” în coadă. Pentru a preîntâmpina aceste probleme notați-vă mai multe variante de nume de domeniu (la fel cum ați făcut când ați înființat firma).
- nu ne decidem dacă cuvintele din domeniu să fie despărțite de liniuță sau să fie legate: dacă nu e lung legați-le, dacă cuvintele sunt lungi: despărți-ți-le
În concluzie numele de domeniu trebuie să fie:
- scurt și ușor de reținut
- să conțină fie numele firmei fie numele activității desfășurate
- să fie în română dacă site-ul se adresează pieței interne
- ușor de folosit în adresele de email
După ce vă notați câteva nume de domeniu pe care le considerați bune trebuie să verificați disponibilitatea lor. Pentru acesta deschideți pagina rotld.ro și în câmpul din dreapta introduceți numele de domeniu (fără www).
Dacă numele de domeniu este liber veți vedea următorul mesaj:
Dacă numele de domeniul nu este liber veți vedea următorul mesaj:
Încercați toate variantele alese și după ce v-ați hotărât treceți la următorul pas: înregistrarea domeniul web. Această înregistrare o puteți face tot pe site-ul rotld.ro alegând din meniul din stânga pagina „Înregistrare domeniu nou” sau o puteți face direct de la firma care dezvoltă site-ul sau va găzdui site-ul.
La înregistrare aveți grijă la două lucruri:
- introduceți o adresă de email validă
- alegeți o parolă de domeniu grea și notați-o undeva, totuși în cazul în care o uitați nu vă faceți griji se poate recupera folosind adresa de email introdusă