Tutoriale Wordpress

Cum facem un newsletter pe WordPress

Generalități despre newsletter

Un buletin de știri, newsletter în limba engleză, este un email distribuit regulat ce conține informații de interes pentru abonați. Aceste informații de interes pot fi știri, anunțuri sau informări cu privire la un subiect comun.

Buletinele de știri pot fi publice sau interne. Cele publice sunt prezente pe site-urile publice: a ziarelor, a firmelor, a magazinelor online, ale școlilor sau ale instituțiilor publice. Cele interne se adresează angajaților, colaboratorilor sau unor persoane private, de exemplu membrii unui club, și pot conține înștiințări, anunțuri, ziare interne, sau orice alt tip de informație de uz intern.

Formularul de înregistrare

Fie că este un newsletter public fie că este un newsletter intern de firmă, sistemul de abonare și de trimitere este același. Variațiile apar la numărul de câmpuri necesare la înregistrare (nume, prenume, email, telefon, adresa etc), periodicitatea buletinului de știri (zilnic, săptămânal etc) și numărul de pași necesari la înregistrare (direct la completarea formularului de abonare sau necesită o confirmare ulterioară).

(1) formularul de abonare poate conține oricâte câmpuri, obligatorii sau nu. Cel mai simplu formular de abonare la un newsletter conține un singur câmp: adresa de email. Adresa trebuie să fie validă și în multe cazuri este verificată.

(2) un buletin de știri poate avea o periodicitate stabilită funcție de tipul site-ului și de tipul de abonați. Ca exemplu: un site de mass-media poate trimite zilnic sau mai des un buletin de știri pe când un ONG poate trimite doar lunar sau trimestrial un buletin de știri informativ.

Newsletterele pot fi însă formate și trimise și neperiodic. Daca are loc un eveniment site-urile de mass-media vor informa toți abinații printr-un newsletter special.

(3) se recomandă ca la înregistrare abonații să primească un email de înștiințare. Acest email va conține informații despre abonament și un link de confirmare a abonării. Astfel se evită abonarea accidentală, fiind o măsură de prevedere pentru utilizatori, și în același timp se verifică validitatea adresei de email.

Cum se formează conținutul

Conținutul unui buletin de știri poate fi format automat, semiautomat sau manual. Cele trei forme de crearea a conținutului pot coexista.

(1) dacă se trimit multe newslettere în același format, de exemplu știri locale, se poate folosi o metodă automată de formare a conținutului buletinului de știri în care știrile din ultima zi, din ziua curentă sau de la data de la data de să formeze noul newsletter. Este metoda cea mai simplă, fără prea multe bătăi de cap și bună în foarte multe cazuri. Sistemul poate fi folosit și de căre instituțiile publice pentru a trimite către abonați informări zilnice sau săptămânale. În acest caz dacă nu există știri în perioada selectată, nu se trimite newsletterul.

(2) metoda semiautomată crează conținutul automat, însă înainte de trimitere permite o revizie a lui pentru modificări. Trimiterea newsletter-ului se va face manual. Metoda este foarte bună dacă se dorește ca buletinul de știri să conțină și materiale suplimentare față de versiunea automată: anunțuri, reclame, alte texte ce se doresc a fi promovate doar prin newsletter.

(3) buletinele de știri pot fi făcute și manual. Practic administratorul adaugă texte, imagini într-ul formular special după care-l trimite abonaților, tot manual.

Pe lângă aceste metode mai pot exista și newslettere manuale programate. De exemplu începutul unui concurs poate fi anunțat printr-ul email programat să fie trimis la miezul nopții.

Trimiterea newsletterului

Sunt două mari metode de a trimite newsletterul. Automat printr-un cron sau manual prin-un click pe un buton de trimitere. Prin cron se accesează cu o anumită frecvență un fișier care formează automat newsletterul și-l trimite către abonați. Newsletterele semiautomate și manuale se trimit manual prin click pe butonul de trimitere a formularului de creare a newsletterului.

Se impun câteva observații:

– crearea unui cron depinde de sistemul de operare folosit;
– dacă numărul de abonați este mare trebuie verificat câte emailuri pe oră permite serverul să fie trimise sau câte emailuri pot fi trimise la un singur submit. Dacă se impune trebuie creat un sistem de trimitere în etape a emailurilor;
– mare atenție la cantitatea de informații, emailul nu trebuie să fie prea mare;
– toate imaginile să aibă căi absolute și să se încarce de pe server.

Newsletterul poate fi o bună metodă de fidelizare. Poate fi însă, în același timp, o metodă de a-ți îndepărta vizitatorii prin: spam, frecvență prea deasă, texte nerelevante – pe lângă subiect, formatare greșită, design neplăcut și multe altele.

Există diverse pluginuri de newslettere pentru WordPress, unele mai bune altele mai puțin. Alegeți cu atenție!

Tags: ,

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: